October 15, 2009

Suka hati aku.......

Kawan...tak kira lah lama atau baru. Tak kisah lah ramai atau sikit. Tapi siapa yang stood by us.?? Itu yang susah nak cari. Kawan yang paham erti persahabatan. Kawan yang susah senang dengan kita. Yang kawan macam SIOT ni memang ramai. Yang sibuk dok compare..apa yang kita pakai..hubby kite keje apa...happy ke life diaorg tu??? Tapi nak buat cam ne...orang2 cam ni lah yang BERLAMBAK kat dunia ni. Yang baik ngan orang coz ada hidden agenda pun ada gak. Baik bermusim...bila kite di perlukan....muka dia lah hari2 dok tengok. Sms dari dia lah dok bunyi kejap2. But bile kite ni tak cukup bagus tuk dia...jangan cakap batang hidung...bau pun tak da. Orang yang selalu layan people like a piece of cloth. Yang rasa diri tu bagus pun ada...dok complain yang ini tak bagus...yang ni tak ok..yang ni tak boleh pakai. Jangan beli yang ni...etc..etc...BIARLAH...org tu nak buat apa pun. Macam lah life dia tu BAGUS sangat.!!!!
Bila bercakap pasal kawan ni, kita sebagai kawan.....ada kah kita ni tergolong orang2 cam tu?? Adakah kita layan kawan2 kita sebaik yang mereka layan kita??? Adakah kita sibuk atau kepoh hal2 kawan2 kita?? Adakah kita ni cukup caring about kawan2 kite nya problem???
Sendiri tanye sendiri jawab lah ye....you know who u are. U tau sapa kawan2 u. U tau ada kah u layak tuk berkawan dengan kawan2 ini...atau adakah u memang kawan2 yang sedemikian??? Atau adakah aku si penulis ini yang sedemikian??????
Adakah orang2 yang terasa?? Kalau ada bagus lah. tapi cukup ke hanya dengan terasa je??????

4 comments:

stupid me!! said...

aiy0h...apesal marah ni? rileks...

Len said...

Once a person told me; that as you grow older, you'll have less friends in quantity, but you'll be able to filter friends by quality :-)

Unknown said...

betol la kak liyana...org mcm tu berlambak dlm dunia nih....bile nk mtk tlg jer, sibuk2 nk cri kite..then bile da takde pape...habuk pon tarakkk....ieieiei, benci org cmnih!!!!!

Anonymous said...

hahahhahahah...amek ko!!!.bile nana dah mule 'BERKHUTBAH'..
heheheheh...biaase la..name pun kawan2..sedangkan adik beradik pun ade laguuu tuuu inikan pulak kawan2....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...