June 12, 2009

I'm Back

huhuhu..lamanye tak berblog....rindu gilerr.... Mane tak nye...sabtu lepas gi Penang..jalan lah konon nya... Tak plan sangat pun...aku tau cuti sekolah but gamble jelah kan... Gerak dari sini dalam tengah hari...dalam perjalanan tu baru lah sibuk call hotel..dari Bukit Merah sampai lah ke Taiping...semuanye fully book...hahaha, padan kan muka aku. Sampai je taiping, cari punya cari hotel semua nye penuh...so drive lah gi Penang terus...sampai malam baru dpt hotel. Aku stay kat Traders Hotel. kesian my hubby..(sorry ye bi) kena drive sampai begitu lama ...Lepas je check in..letak barang ..terus keluar gi makan...lapar giller beb. Aku makan ikan bakar..nanti gambarnye aku upload..TUNGGU!!. Lepas makan terus balik hotel.. nak jadikan citer...parking lak penuh..so kena lah cari parking kat tempat lain...Hotel sikit punye mahal ..but parking punye lah sikit..kalau dah penuh cari parking sendiri ..BOLEH?? aku turun dulu lah kan coz my boys dah tidur, hubby aku lah gi tunggu parking..nasib baik ade org keluar...so dpt lah parking mlm tu. Nak di jadikan citer lagi,..hotel ni tak de lif dari basement ke hotel so kenalah naik tangga ...tak lah tinggi but u all pikir lah ..cam ne aku nak naik dengan stroller n luggage aku yang besar tu... kena keluar balik, stop kat atas main entrance...aku turun ...dia lak gi parking..satu hal lagi...macam2..
Pagi tu breakfast, nasib baik sedap..so kuranglah kemarahan aku..hahaha...ok lah food dia..banyak choices. Tetapi..kena tunggu giliran..coz penuh so tunggu lagi kat lobi sehingga anda di panggil..huhuhu... Lepas makan kite org check out.. Niat dihati nak gi Bukit bendera...aku tak pernah naik itu keretapi so..nak naik lah ni..nak gi sane je..dah jam ..banyak lah kete..tak pe redah jugak..last2 dpt lah parking. Masuk je dalam ade satu amoi ni jual tiket...cuak gak..cam black market siot..iyelah dah lah dia duduk selamba je kat kerusi tu kan..pastu tiket dia tak de lah cam convincing sangt ..so cam cuak lah kan...Nak tak nak beli je lah..so terus masuk... Mak oii punye lah ramai org..sakit mata aku melihatnye...nak buat cam ne..dah cuti sekolah.......semua yang beli tiket tul kul 1.00 masuk lah...berduyung2 masuk ...Ada yang dah naik..so yag baru masuk tadi kena tunggu train lagi satu. Tunggulah....dalam 10-15min jugak kot train tu gerak. Lepas train tu gerak...tak lah sampai half..dia buka gate tuk org yg lain lak masuk..ni yang terpacak kat sini gegamai ni tak naik lagi ni...panas jgn cakap lah kan..so, dengan keputusan bersama..aku kate " dah lah yang..lain kali je lah.." kite org pun tinggal kan lah, tempat tu dengan harapan " Tolong lah perbaiki service di mase2 cuti sekolah ni. Jangan ingat berkerja je..bulan2..dpat gaji tapi kebajikan org ramai yang naik tu tak diendah kan. Selepas itu dengan suhu 38 kite orang gi pulak Botanic Garden..orang tak lah ramai sangt..boleh lah tahan...sekejap je..Kite org round satu pusingan. Ashaff dah berpeluh2..pipi dah merah cam pakai blusher. Lepas ni terus gi Gurner plaza coz nak beli brang sikit n makan. Petang gerak gi kedah...
Sampai Kedah dah dlm kul 7.00 lebih. Hotel ada so tak lah tunggu lama sngt....lepak lah sane until Tuesday, untill hubby aku habis kerja. Tuesday petang balik lah kl, but sebelum balik tu singgah makan kat permatang pauh. Aku lupa lak nak tanye nama kedai tu. Dia jual nasi kandar, Monday until Saturday je. Malam je kakak tu ckp. AKu lupa nak ambik gambar ape yang aku makan..but aku ade lah snap 2 3 keping gambar kedai tu..nanti aku upload. Aku nak bagi tau kat hampa semua, aku nye menu malam tu...dan hampa compare lah dengan harga kat Kl ni...(wah tetiba lak ckp Kedah...)
Nasi Putih 3 ( biasa ye..tak de setengah2) Pari masak kari - seketul Ayam goreng - seketul Ayam masak Hitam - seketul Telur dadar ( 1/4, kalau tak silap..yg cam pizza tu lah potongan nye) Ulam ( kacang botol & ulam raja ) Sambal belacan mangga ( sedap giller) kobis goreng
Cuba korang teka, berapa hinggit kah? Dah...betul dah..semuanye 13.00 hinggit. Murah kan. Murah gillerrr. terkejut aku. Makan nasi putih kat mamak pun tara murah. Itu makan, air pulak
Milo panas - 1 Kopi 'O panas -1 air suam - 1 ais je - 2
semua nye 1.80. BOLEH? dua kali aku tanye budak tu.."air dah kire ke semua..." Itu lah murahnye makan kat Kedah ni. Sedap pulak tu.
Sampai KL dlm kul 12.00 lebih. Balik je terus kemas apa yang patut...iyelah, kan dah lama tinggal kan umah..mesti lah sepah skit. Penat giler, but nak buat cam ne..kalau aku tak kemas sape lak nak kemas kan.
Dua tiga hari ni lak..internet connection very poor,.tak leh lah melayari...tonight br ok..so ape lg..terus lah masuk kat blog..check ape yg patut. Nasib baik Aiden dah tidur...tinggal Ashaff je tgh tgk tv...
Itu lah citer ku sepanjang aku tidak muncul di blog...fb atau pun ym / skype...Lenguh tangan aku nak menaip citer ni...but ape2 pun aku enjoy...n hope korang pun enjoy baca ape yang aku merapu ni..so LAYANNNNN

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...