March 10, 2010

Girl Talk ....

Having conversation with my friend. She is expecting. Biasalah kan...citer about the experience. hahaha She afraid what to expect. But happy indeed. Me...try to give all the experience as i can. Even..i have 2 kids.....but i still don't know how to explain..how "SAKIT" it is. hahaha. Memang tak leh. Orang2 yang melalui je boleh rasa and tahu cam ne rasa nye. KAN ??. so..kena rasa lah Rasa sakit masing2 lain. Experience pun tak sama. Ada yang sakit sangat dari pecah air ketuban tu sampai lah di jahit. But some...sakit...but sekejap je. For some boleh je preggy 10 kali...but bile nak teran atau jahit tu..alamak...tak sanggup rasa nye...hihihi. Lebih2 lagi bile time confiment...adoiii...lagi lah tak larat. Bukan apa...tak tahan tahap kepanasan yang di alami. Iyelah dengan food nye..baju yang tebal n sock lah. Segala bagai. But itu semua ada lah untuk hari tua. Sangat berguna. Jadi perempuan ni ...memang kena ade extra care. And buat kite awet muda.....hahaha. Iyelah tengok je my mom and my grandmother. Very the muda and strong. Sebab nye...makan ubat2 herba masa confiment. Nasib baik i masa confiment ..memang jaga...if tak memang kena jerit lah. huhuhu
Tapi kan...bile borak2 ngan dia tadi. Bile balik ni tetiba lak teringat. Mase kite preggy kan Ashaff dulu. I have no body. Mean...i don't have friend yang tell me how the experience ? How sakit it will be.? How the feeling will u fell.? What to expect. ? No....I don't have that conversation with my girlfriend. My sister..c-section..my in law pun sama..my sister in law ..tu normal but dia jauh. so..its on me. I only have book. May be ...coz i kat kl...still new, my friend semua kat Malacca. Office mate ..boys....tak de nak share2 ni . Yang..i ingat my friend ade citer about dia nye experience mase tu i tak kawin lagi....so itu je lah yg ingat,
So, at that time..book lah my friend and magazine... And bile tengok balik...not bad. But when preggy kan Aiden..i read a lot..plus all the experience yang i gain when the first time..and my friends yang i dapat contact balik. Itu yg best kot. Dapat campur2 kan all the experience yang ade. Make me strong and prepare. And my hubby yang sangat membantu. Very understanding. Tq dear!! XOXO To all mother to be. Memang penat dengar org nye experience. Some time u boleh pening coz banyak sangat. hahaha I know :-) . But tak salah dengar and baca...and if lagi berani tengok Video about delivery. I did that. hahaha But mute mode ok. When u have that moment ...sharing with ur fiends..u will know and aware what to expect. May be its will freak u a bit. But u will be fine...u know u will. Its just the beginning. There's a lot of new experience u will gain...when the baby arrived. GOOD LUCK!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...