December 30, 2008

Bye 2008....

Setahun telah berlalu. Perbagai telah dilalui sepanjang perjalanan ini... Meninggalkan kesan dan pesan di dalam diri, meskipun orang lain yang berada di sekeliling. Ada sesetengah kenangan yang ingin aku putarkan kembali. Ingin sekali merasa kehangatan itu. Tetapi itu adalah mustahil. Kenangan...tetap kenangan....ia sesuatu yang untuk dikenang.
Aku sering kali bertanya, apakah yang akan berlaku pada tahun hadapan? Bagaimana agaknya kehidupan aku? Terlalu banyak persoalan yang hanya boleh di jawab oleh masa. Azam....bila berkata tentang ia.....mmmm apa agaknya untuk tahun 2009 ni? .... aku selalu nya tidak meletakkan harapan yang tinggi. Tapi berharap yang aku dapat menyelesaikan segala masalah yang bakal menjelma dengan bijaksana. ceh..wah!! Ialah kan, dalam hidup berumahtangga ni, terlalu banyak dugaan dan ujian nya. Kalau tersilap langkah, susah jadinya. Berfikiran positif banyak membantu. Understanding n Appreciate apa yang ada itu yang paling utama. Sebagai isteri n ibu, aku selalu ingin kan yang terbaik untuk hubby n my baby. I think itu azam yang bagus, bukan untuk aku tapi untuk semua ibu2 di luar sana. Tapi sometime, aku rasa macam sumbangan aku tidak mencukupi. Terasa seperti aku tidak menjalankan yang terbaik untuk diri sendiri atau pun orang lain. Perasaan itu sebenarnya membantu,mengajar supaya aku tidak merasa serba cukup.
Dengan baby yang bakal lahir ni. Aku rasa sedikit sebanyak kehidupan aku mungkin akan berubah. Ialah, kalau dulu jaga sorang je..tak banyak sangat kerja. Sekarang dua tangan untuk dipimpin. Macam mana agak nya ye....? Aku tidak pernah membayangkan aku ada anak lebih dari satu....hahaha Its funny kan. But its true. Coz aku tak tahu macam mana nak control them. Oh god!! I'm not motherly person. Sometime takut sebenar nya.....takut kalau aku tidak dapat mengawal perasaan itu. Tapi selalu nya, setelah melalui baru kita tahu kan macam mana perasaan itu. Masa aku baru dapat Ashaff dulu pun cam tu gak. Takut but after that everything go smooth. Tak pe, aku ada hubby yang give me a lot of support.
Bagi mereka yang tak sabar untuk masuk tahun baru tu....Good Luck.Buatlah yang terbaik dalam diri tak kira tahun baru atau tidak, kerana masa silih berganti but what we achieve is most important. Apa yang kita ada hari ini, menggambar kan sapa kita.... tak kira esok atau lusa, baru atau lama.
Welcome 2009....

1 comment:

Len said...

dear kak liyana,

a natural mother and cool wife-figure : that's what you are.

don't know when am i going to be one of those above; but you surely have inspired me.

:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...