October 31, 2008

Aku Rasa...

Kepada sesiapa yang berminat nak rasa Chinese food, boleh lah pergi Cheng Ho. Harga nya pun boleh tahan. Service n food , both ok. So no regret. Tak lah susah nak cari restorant ni. Belakang Carefour Wangsa Maju. Ada Banyak Shop lot baru. Dia diapit oleh restorant Kerisik dan Kopitiam. Suasana kedai selesa. Kedengaran lagu2 English lama. Kelihatan poster2 hitam putih di dinding. Meja bulat yang hanya di baluti kain merah. Pinggan mangkuk yang berwarna putih. Memang terasa, macam kat kedai cina. Dihidang kan dengan green tea dan kacang, sebagai pembuka selera. Iyelah ada sesetengah orang nak buka kedai memerlukan banyak belanja. Bukan nya apa, hiasan dalaman nya melampau dari rasa masakan. Itu yang aku tak paham. Bila aku masuk kedai ni, aku tak lah expect masakan nya sedap. But hiasan dalaman nya membuat kan aku terfikir, owner nya humble dan simple. Kadang2 bukan hiasan dalaman yang melampau dapat menarik minat orang datang makan, tetapi masakan dan service. Semua poster2 yang tergantung tu, ada maksud tersendiri. Walaupun tidak berbingkai , tetapi mata yang melihat tidak jemu. Susah sebenar nya nak cari makanan yang sedap tetapi harga nya murah. Susah nak cari, hiasan dalaman nya cantik tetapi masakan nya sedap. Aku rasa sekadar sedap mata memandang sudah memadai. Tak payahlah nak berhabis beribu-ribu untuk hiasan dalaman hanya untuk menjaga standart, tapi masakan n service hampeh. So, kepada sesiapa yang berminat nak buka restorant tu, timbang2 kan lah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...